HTML

Thursday, August 11, 2016

MAKKK...Seronoknya!!!... AYAH dah berjalan semula!!!!



saya sayang abah
Jasa ayah tidak dapat dibalas

Ayah saya...


Saya baru habis mesyuarat bila tengok 20 missed call dari ayah. Hati saya berdebar2, terus saya hubungi ayah berkali2 namun tidak berjawab, telefon bimbit mak pun tak berjawab....hati tertanya2, saya mula tidak keruan.....apa yang terjadi???...saya cuba lagi.


Apa yang terjadi???



"Za, ayah kau dah boleh berjalan!"....  kedengaran suara mak yang begitu teruja dicorong telefon.


"Ya Allah, Syukur Alhamdulilah," saya menangis mendengar berita gembira ini. Setelah hampir 9 bulan mengikuti perkembangan ayah, berita ayah boleh bangun sendiri dan berjalan tanpa sebarang sokongan membuat saya begitu bersyukur kepada Allah!. 


Ayah ada Lemah Jantung dan Kencing Manis 


Ayah saya menghidap penyakit lemah jantung dan kencing manis sejak beberapa tahun lepas. Selain ubat hospital, ayah memang sentiasa berusaha mencari penawar alternatif seperti vitamin, minuman herba dan sebagainya. Namun ia masih belum mendatangkan hasil yang positif.

Saya memang rapat dengan ayah. Jadi bila melihat kesihatan ayah semakin hari semakin merosot membuat saya sebak. Susuk tubuh makin mengecut, ayah langsung tidak berselera makan.

Keadaan ayah yang sentiasa terbaring membuatnya tidak mampu berjalan seperti biasa. Sejak itu ayah saya bergantung pada kerusi roda untuk bergerak dalam rumah. Dari katil ke tandas, dapur dan ruang tamu ayah naik kerusi roda, itupun ayah berusaha menggunakan kekuatan kedua tangannya untuk memanjat kerusi roda. 



Herba Tasly
TASLY DANSHEN PLUS & DONG CHONG COA

Tak henti berusaha dan berdoa...


Saya tidak henti2 berusaha cari penawar untuk ayah, sehingga satu malam saya buat carian di internet dan terjumpa website puan Siti tentang produk Tasly. Tengok testimoni pun bagus2 , herba ni yang penting lulus KKM, ada sijil Halal dan ada pulak kajian jadi saya fikir apa salah bagi ayah cuba yang ni. Jadi esoknya terus saya call puan Siti dah order produk.


Bila produk Tasly dah ada ditangan, hujung minggu tu saya sekeluarga pulang menjenguk ayah dan mak di kampong. Hari tu buat pertama kali saya bawa balik 4 botol Tasly Danshen Plus & 2 botol Tasly Dong Chong Coa untuk ayah.

Saya nak tengok ayah sembuh!


Selepas solat zohor, saya duduk sebelah ayah sambil tunjukkan botol produk, "Ayah cuba makan herba Tasly ni, Za dah baca nampak bagus, tapi ayah mesti ikut aturan makan jangan miss. Za nak tengok ayah sembuh sebab kalau ayah dah boleh berjalan nanti, ayah boleh ke dusun, ayah boleh bagi makan ayam itik macam dulu" saya merenung wajah ayah penuh harapan. Ayah hanya mengganguk lesu.....

Semangat ayah kuat


Sebelum pulang, saya berpesan pada mak sebab takut ayah lupa namun kata mak, ayah saya ni sangat berdisplin makan herba Tasly ni. Mungkin semangat ayah nak sembuh begitu kuat dan saya pulak setiap bulan akan mengikuti perkembangan ayah. Gaji saya memang dah diketepikan khas untuk beli herba Tasly buat ayah. Apalah sangat duit tu berbanding pergorbanan ayah membesarkan saya masa kecil dulu.


Sakit Dada Ayah Berkurangan


Respon dalam bulan pertama selepas makan herba tasly, ayah cakap dada rasa lega, tak sakit macam dulu. Tidur malam pun lena berbanding sebelumnya. Syukur Alhamdulilah, lega saya mendengarnya dan hati saya mula bertambah yakin ayah akan sembuh semula, insyaAllah.

Bulan-bulan seterusnya ayah rasa badan lebih sihat, tak mengah-mengah, makan pun berselera. Syukur Alhamdullilah, memang harapan saya agar ayah dapat tidur lena dan kembali berselera makan.

Tapi berita yang ayah dah boleh berjalan semula membuat saya sangat2 bersyukur dengan rahmatNya. Petang tu juga kami anak beranak terus pulang ke kampung, tidak sabar rasanya nak tengok ayah berjalan. Saya rasa begitulah agaknya teruja perasaan ayah masa pertama kali saya pandai berjalan dulu.



Sayangkan Ibu Bapa



Kini selepas 18 bulan pada usia 73 tahun, ayah dah dapat semula rutin hidup macam dulu seperti ke surau, berkebun belakang rumah dan tolong mak bagi makan ayam itik. Saya sudah dapat melihat senyuman ayah dan saya sangat bersyukur dengan rezeki sihat yang Allah beri untuk ayah saya.


Penyembuhan dari Allah
Penyembuhan datang dengan izin ALLAH namun
kita perlu berusaha mencari penawar serta tidak lupa berdoa



Sekarang saya sangat teruja untuk berkongsi pengalaman ini kepada semua orang. 

Saya sayangkan mak dan ayah, sama seperti anda yang sayangkan ibubapa anda. Jika mereka ada masalah kesihatan nasihat saya cubalah berikhtiar agar mereka dapat menghabiskan hari tua dengan selesa. Jasa mereka tidak mungkin dapat dibalas di dunia ini namun usaha kita membantu selagi mereka bernyawa pasti menggembirakan hati mereka.

Penyembuhan datang dengan izin ALLAH namun kita perlu berusaha mencari penawar serta tidak putus untuk berdoa. 



Perkongsian testimoni Kak Za. Terima kasih mengizinkan saya berkongsi testimoni ini.



PENAFIAN : 
HASIL BOLEH BERBEZA BERGANTUNG KEPADA KES


Anda mungkin meminati :-

  1. Testimoni Tasly Penawar Ajaib
  2. Apa Kata Doktor Pakar?
  3. Syarikat Farmasi Tasly 
  4. Diserang STROK!.YA,baca kisah benar berlaku kpda seorg doktor!




No comments: